Отримайте доступ до більше 2 мільйонів готових рішень, публікацій та оглядів
Оформити
передплату

Штрафні санкції за порушення правил обігу пального

03.01.2022 328 0 2

Відповідальність підприємства та посадових осіб


За порушення правил обігу пального законодавством, зокрема п. 117.3, ст. 1202, 1281, п. 228.3 Податкового кодексу (далі – ПК), ст. 164 КУпАП, ст. 17 Закону від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва й обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481) передбачено фінансові санкції у вигляді штрафів (див. таблицю).

Зверніть увагу: мораторій на штрафи, встановлені п. 521 підрозд. 10 розд. ХХ ПК до кінця дії карантину (наразі до 30.03.2022), не поширюються на порушення вимог законодавства в частині:

  • обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;
  • цільового використання пального, спирту етилового платниками податків;
  • обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильни­ками;
  • здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального;
  • здійснення суб’єктами господарювання (далі – СГ) операцій із реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб’єктів платниками акцизного податку.

Санкції за недотримання правил обігу пального


з/п

Суть правопорушення

Розмір санкції

Норма законодавства

1

2

3

4

Фінансова відповідальність

1

Виробництво пального без наявності ліцензії

1 млн грн

Ст. 17
Закону
№ 481

2

Оптова торгівля пальним або зберігання пального без ліцензії

500 тис. грн

3

Роздрібна торгівля без наявності ліцензії

250 тис. грн

4

Надання послуг зі зберігання пального та/або реалізація пального іншим СГ на підставі ліцензії на зберігання пального, отриманої за спрощеною процедурою

500 тис. грн

5

Здійснення СГ операцій із реалізації пального без реєстрації платником акцизного податку

100 % вартості
реалізованого пального

П. 117.3 ПК

6

Порушення платниками акцизного податку граничних строків реєстрації перших примірників акцизних накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі – АН, РК, ЄРАН), установлених ст. 231 ПК, або відсутність їх складання чи реєстрації в ЄРАН, що виявлено за результатами проведення документальної перевірки*

У разі порушення строку реєстрації або її відсутності загалом:

– до 15 к. д.** – штраф у розмірі 2 % суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених в АН/РК, або 2 % суми акцизного податку з обсягів пального, на які не складені чи не зареєстровані АН;

– від 16 до 30 к. д. – 10 % указаної суми;

– від 31 до 60 к. д. – 20 %;

– від 61 до 90 к. д. – 30 %;

– на 91 к. д. та більше – 40 %

П. 1202.1 ПК

* Для визначення штрафних санкцій за п. 1202.1 та 1202.2 ПК слід розрахувати суму акцизного податку. Для цього треба знати ставку, установлену на дату реалізації пального, та курс НБУ, що діє на перший день кварталу, у якому здійснюється реалізація пального.
** Календарні дні.

7

Відсутність із вини платника акцизного податку реєстрації першого примірника АН/РК в ЄРАН після спливу 10 к. д. із дня отримання податкового повідомлення-рішення про застосування штрафу за п. 1202.1 ПК*

50 % суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, на які платник зобов’язаний скласти таку АН/РК

П. 1202.2 ПК

8

Відсутність із вини платника акцизного податку реєстрації другого примірника АН/РК в ЄРАН протягом понад 120 к. д. після дати, на яку платник зобов’язаний скласти АН/РК

2 % вказаної вище суми

* У разі реєстрації першого примірника АН/РК в ЄРАН, за відсутність яких до платника було застосовано штраф, передбачений п. 1202.1 або 1202.2 ПК, штрафи за порушення граничних строків реєстрації цього примірника, установлені п. 1202.1 ПК, не накладаються.

9

Переміщення та/або зберігання пального з використанням транспортного засобу (далі – ТЗ), не вказаного в АН, зареєстрованих у ЄРАН, складених на операції, під час здійснення яких пальне переміщується та/або зберігається у таких ТЗ, або в заявках на переміщення пального ТЗ, що не є акцизним складом (далі – АС) пересувним, а також реалізація із них пального

Податкова тимчасово, до винесення рішення судом, вилучає з вільного обігу таке пальне, ТЗ, ємності та обладнання, що використовувалися для його зберігання/реалізації, та подає відповідні матеріали до суду
для винесення постанови про їх вилучення у дохід держави (конфіскацію)

П. 228.3 ПК

10

Зберігання або реалізація на митній території України пального на АС, не зареєстрованому в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (далі – СЕАРП та СЕ)

11

Необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального в резервуарі рівнеміра на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на АС, та/або витратоміра в місці відпуску пального наливом з АС

20 тис. грн за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір, місце відпуску пального наливом з АС.

Штраф за повторне порушення протягом року – 50 тис. грн*

П. 1281.1 ПК

* Такі штрафи застосовуються до розпорядників АС, на території яких розташовані резервуари (крім розпорядника АС, який до 01.07.2019 не підпадав під визначення платника акцизного податку згідно із п. 212.1 ПК), у порядку, передбаченому п. 18 підрозд. 5 розд. ХХ ПК. А саме: якщо місткість резервуару:
– перевищує 20 тис. м3 – із 01.07.2019;
– становить від 1 тис. м3 до 20 тис. м3 – із 01.10.2019;
– становить до 1 тис. м3 – із 01.04.2020.
Незалежно від загальної місткості резервуару ці штрафи накладаються на розпорядника АС, який до 01.07.2019 не підпадав під визначення платника акцизного податку згідно із п. 212.1 ПК, а також на вітчизняні підприємства, які провадять діяльність із перероблення нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх перероблення в готову продукцію (пальне), із 01.07.2020.

12

Відсутність із вини платника податку реєстрації АС у СЕАРП та СЕ платником податку – розпорядником АС

1 млн грн.

Штраф за повторне порушення протягом року – 2 млн грн

П. 1281.2 ПК

13

Незабезпечення з вини розпорядника АС своєчасного передання до ДПС електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяги обігу пального

1 тис. грн за кожний не переданий до ДПС електронний документ

П. 1281.3 ПК

Адміністративна відповідальність

14

Провадження діяльності без отримання ліцензії на певний вид господарської діяльності, що підлягає обов’язковому ліцензуванню (зокрема, діяльності, пов’язаної із пальним)

Штраф у розмірі від 1 700 до 3 400 грн із конфіскацією пального і грошей, отриманих унаслідок такої діяльності, або без неї

Ст. 164
КУпАП

15

Повторне протягом року порушення, зазначене в п. 14, або отримання особою внаслідок таких дій доходу у великих розмірах (більше 1 700 грн)

Штраф у розмірі від 3 400 до 8 500 грн із конфіскацією пального і грошей, отриманих унаслідок такої діяльності

16

Переміщення пального ТЗ, які не вказано в АН, зареєстрованих у ЄРАН, або в заявках на переміщення пального ТЗ, що не є АС пересувними

Штраф у розмірі від 1 700 до 3 400 грн із конфіскацією пального та ТЗ

17

Зберігання та/або реалізація на митній території України пального на АС, який не зареєстровано в СЕАРП та СЕ

Штраф у розмірі від 1 700 до 3 400 грн із конфіскацією пального, ТЗ, ємностей та обладнання, що використовувалися для зберігання та/або реалізації такого пального, а також грошей, отриманих унаслідок такого правопорушення

Коментарі до матеріалу