Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Фінансова звітність – 2024: склад і строки подання


Склад, порядок і строки подання фінансової звітності підприємствами встановлено Законом від 16.07.1999 № 996-XIV і Порядком, затвердженим постановою КМУ від 28.02.2000 № 419 (далі – Закон № 996 і Порядок 419). Розглянемо докладніше ці питання в консультації. Фінзвітність бюджетних установ і банків тут не висвітлюється.

Види фінзвітності

Згідно зі ст. 11 Закону № 996 усі підприємства зобов’язані складати фінзвітність на підставі даних бухобліку.

Таблиця 1. Класифікація фінзвітності

№ з/п

Критерії класифікації фінзвітності

Вид фінзвітності та пояснення

1

2

3

1

Періодичність складання

Річна

Проміжна (I квартал, перше півріччя, дев’ять місяців)

2

Правила складання

Згідно з національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку (далі – НП(С)БО)

Згідно з міжнародними стандартами фінансової звітності (далі – МСФЗ)

Згідно з НП(С)БО в державному секторі (складають тільки суб’єкти держсектору, п. 2 Порядку № 419)

3

Обсяг інформації

Звичайна (відображаються тільки показники конкретного підприємства)

Консолідована (містить показники загального майнового стану та результатів діяльності групи підприємств)

Користувачі фінзвітності

Фінзвітність (у т. ч. консолідована), складена як за національними, так і за міжнародними стандартами бухобліку, подається (ч. 5 ст. 121, ч. 1 ст. 14 Закону № 996; п. 2 Порядку № 419):

  • органам, до сфери управління яких відноситься підприємство;
  • трудовим колективам на їхню вимогу;
  • власникам (засновникам) відповідно до установчих документів;
  • іншим органам і користувачам, зокрема органам державної статистики та ДПС, – згідно із законодавством. Зверніть увагу! До податкового органу фінзвітність подають тільки платники податку на прибуток – у складі декларації із цього податку (далі – декларація), неприбуткові організації – у складі звіту про використання доходів (прибутків) (далі – звіт), а також платники частини чистого прибутку (доходу) і держдивідендів – у складі розрахунку за цими платежами (далі – розрахунок ЧЧПД) (п. 46.2 Податкового кодексу, далі – ПК);
  • до центру збору фінзвітності. Туди подається тільки МСФЗ-звітність (у т. ч. консолідована), складена на основі таксономії фінзвітності за МСФЗ в єдиному електронному форматі, визначеному Мінфіном. При цьому операційне управління центром збору фінзвітності здійснює НКЦПФР із метою забезпечення доступу органів держвлади, інших органів і користувачів до поданої підприємствами фінансової та консолідованої фінзвітності.

Форми фінзвітності

Кількість і найменування форм фінзвітності, які зобов’язане скласти та подати підприємство, залежить від його розмірної категорії, визначеної на підставі ч. 2 ст. 2 Закону № 996 і податкового статусу.

Наведемо в табл. 2 чинні форми фінзвітності, затверджені НП(С)БО згідно із ч. 3–5 ст. 11 Закону № 996 (крім банків і бюджетних установ, які мають свої форми).

Таблиця 2. Форми фінансової звітності

№ з/п

Категорія підприємства

Форми фінзвітності

Нормативний акт,
яким установлено форму

1

2

3

4

1

Великі та середні підприємства1

Форми № 1, № 2, № 3 (або № 3-н), № 4;
форми № 1-к, № 2-к, № 3-к (або № 3-кн), № 4-к (консолідована)2

НП(С)БО 1

Форма № 53

наказ Мінфіну
від 29.11.2000 № 302
 
(далі - Наказ № 302)

Форма № 64

НП(С)БО 29

2

Мале підприємство1, 5

Форми № 1-м, № 2-м

НП(С)БО 25

3

Представництво іноземного суб’єкта господарської діяльності5, 6

4

Мікропідприємство1, 5

Форми № 1-мс, № 2-мс

5

Непідприємницьке товариство5, 7

1 Розмірна категорія підприємства згідно із ч. 2 ст. 2 Закону № 996.
2 Якщо підприємство зобов’язане подавати консолідовану звітність (див. табл. 3 нижче).
3 Форма не застосовується представництвами іноземних суб’єктів госпдіяльності, малими та мікропідприємствами, непідприємницькими товариствами та підприємствами, які відповідно до законодавства складають фінзвітність за МСФЗ (п. 44.2 ПК, ч. 3 ст. 11 Закону № 996, Наказ № 302, п. 2 НП(С)БО 25, п. 2 НП(С)БО 29). Підприємства, які складають звітність за МСФЗ, подають примітки в довільній формі.
4 Складають підприємства, які займають монопольне (домінуюче) становище на ринку продукції (товарів, робіт, послуг) або щодо продукції (товарів, робіт, послуг) яких до початку звітного року прийнято рішення про держрегулювання цін, у т. ч. підприємства, які займаються виробництвом, транспортуванням, постачанням теплової енергії та надають послуги із централізованого водопостачання та водовідведення (п. 2 НП(С)БО 29). Ця форма не застосовується представництвами іноземних суб’єктів госпдіяльності, малими та мікропідприємствами, непідприємницькими товариствами та підприємствами, які відповідно до законодавства складають фінзвітність за МСФЗ.
5 Мають право за бажання подавати фінзвітність за формами № 1–4, № 1-к–4-к (п. 2 розд. I НП(С)БО 1). При цьому підприємства, які ведуть бухоблік за МСФЗ, не мають права звітувати за формами, наведеними у НП(С)БО 25 – вони використовують форми з НП(С)БО 1.
6 Нині в законодавстві (зокрема, у Законі № 996) замість терміна «представництво іноземного суб’єкта господарської діяльності» використовується термін «філії та представництва юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави». Згідно із ч. 5 ст. 95 Цивільного кодексу (далі – ЦК) такі філії та представництва підлягають держреєстрації в Україні та вважаються створеними з моменту держреєстрації. У НП(С)БО 25 усе ще використовується старий термін, однак вважаємо, що для цілей подання фінансової звітності ці терміни є тотожними. Зверніть увагу! Для цілей обкладення податком на прибуток виділяють постійне представництво нерезидента (пп. 14.1.193 ПК) – це постійне місце діяльності (у т. ч. філія або представництво), через яке нерезидент провадить господарську діяльність в Україні.
7 Із 1 січня 2018 року в Законі № 996 замість терміна «неприбуткова організація» використовується термін «непідприємницьке товариство». Згідно зі ст. 85 ЦК непідприємницьким уважається товариство, яке не має на меті отримання прибутку для його подальшого розподілу між учасниками. Товариством є організація, створена шляхом об’єднання осіб (учасників), які мають право на участь у цьому товаристві (ч. 2 ст. 83 ЦК). Ми вважаємо, що визначення непідприємницького товариства із ЦК відповідає податковому визначенню терміна «неприбуткове підприємство, установа, організація», наведеному в пп. 14.1.121 ПК.

Склад і строки подання фінзвітності

Підприємства зобов’язані в певний строк подавати фінзвітність користувачам, установленим законодавством (див. таблиці 3–5).

Таблиця 3. Порядок подання фінзвітності, складеної за НП(С)БО (крім консолідованої)

№ з/п

Категорія
підприємства

Проміжна фінзвітність
(I квартал, перше півріччя, дев’ять місяців)

Річна фінзвітність за 2024 рік

Органи
статис-
тики

Податковий орган
(п. 46.2, 49.18 ПК)

Органи
статис-
тики

Податковий орган
(п. 46.2, 49.18 ПК)

1

2

3

4

5

6

1

Середні1

Не пізніше
30-го числа місяця,
що настає за звітним кварталом –
форми № 1 і № 22

 Протягом 40 календарних днів
(далі – к. д.),
що настають за звітним кварталом,
у складі декларації3,
розрахунку ЧЧПД –
форми № 1 і № 24

Не пізніше
28 лютого 2025 року –
форми № 1 і № 25.

Не пізніше
2 червня 2025 року –
повний комплект фінзвітності6

Не пізніше
3 березня 2025 року7
у складі декларації,
розрахунку ЧЧПД –
форми № 1 і № 2.

Не пізніше
10 червня 2025 року –
повний комплект фінзвітності
разом з аудиторським звітом

1 Згідно із ч. 2 ст. 2 Закону № 996.
2 Абзац п’ятнадцятий п. 2, абзац п’ятий п. 5 Порядку № 419.
3 У разі, якщо декларація подається щокварталу згідно з пп. 134.1.1 ПК.
4 Абзац шостий п. 5 Порядку № 419.
5 Абзац другий п. 5 Порядку № 419.
6 Абзац четвертий п. 5, 10 Порядку № 419.
7 Згідно з абзацом другим п. 5 Порядку № 419 форми № 1 і № 2 мають бути подані податковому органу не пізніше 28 лютого наступного за звітним року. Водночас в абзаці чотирнадцятому п. 2 і абзаці шостому п. 5 Порядку № 419 сказано, що проміжна та річна фінзвітність подається податковому органу в строки, передбачені ПК. Щоб уникнути можливих непорозумінь, рекомендуємо платникам, які будуть подавати річну декларацію з податку на прибуток в останній день (3 березня 2025 року), подати фінзвітність до органів статистики та ДПС через «Єдине вікно» не пізніше 28 лютого.

2

Іноземні представництва

Не пізніше 30-го числа місяця, наступного за звітним кварталом - № 1-м, № 2-м1

Протягом 40 к. д, що настають
за звітним кварталом,
у складі декларації2
форми № 1-м і № 2-м

Не пізніше
28 лютого 2025 року –
форми № 1-м і № 2-м

Не пізніше
3 березня 2025 року
в складі декларації –
форми № 1-м і № 2-м

3

Малі3

 Протягом 40 к. д., що настають
за звітним кварталом,
у складі декларації2,
розрахунку ЧЧПД –
форми № 1-м і № 2-м

Не пізніше
28 лютого 2025 року –
форми № 1-м і № 2-м4

Не пізніше
3 березня 2025 року
в складі декларації,
розрахунку ЧЧПД –
форми № 1-м і № 2-м

4

Мікропідприємства3

Не подається5

Протягом 40 к. д., що настають
за звітним кварталом,
у складі декларації2,
розрахунку ЧЧПД –
форми № 1-мс, № 2-мс

Не пізніше
28 лютого 2025 року –
форми № 1-мс і № 2-мс4

Не пізніше
3 березня 2025 року
в складі декларації,
розрахунку ЧЧПД –
форми № 1-мс і № 2-мс

5

Непідприємницькі товариства

№ 1-мс, № 2-мс

Не подається

Не пізніше
28 лютого 2025 року –
форми № 1-мс і № 2-мс4

Не пізніше
3 березня 2025 року
в складі звіту –
форми № 1-мс і № 2-мс

1 Абзац п’ятнадцятий п. 2, абзац п’ятий п. 5 Порядку № 419.
2 У разі, якщо декларація подається щокварталу згідно з пп. 134.1.1 ПК.
3 Згідно із ч. 2 ст. 2 Закону № 996.
4 Абзац перший п. 5 Порядку № 419.
5 Абзац шістнадцятий п. 2 Порядку № 419.

Таблиця 4. Порядок подання фінзвітності, складеної за МСФЗ (ч. 2 ст. 121 Закону № 996, п. 2 Порядку № 419)

№ з/п

Категорія
підприємства

Проміжна фінзвітність
(I квартал, перше півріччя, дев’ять місяців)

Річна фінзвітність за 2024 рік

Органи
статис-
тики

Центр
фінзвіт-
ності

Податковий орган
(п. 46.2, 49.18 ПК)

Органи
статис-
тики

Центр
збору фінзвіт-
ності

Податковий орган
(п. 46.2, 49.18 ПК)

1

2

3

4

5

6

7

8

1

Підприємства, що становлять суспільний інтерес (ст. 1 Закону № 996)1

Не пізніше 30-го числа місяця,
що настає за звітним кварталом2, 3,
– форми № 1 і № 24

 Протягом 40 к. д., що настають за звітним кварталом, у складі декларації, розрахунку ЧЧПД – форми № 1 і № 25

Не пізніше
28 лютого 2025 року –
форми № 1 і № 22

Не пізніше строків оприлюднення (залежно від категорії підприємства, див. табл. 6) –
не пізніше ніж 30 квітня 2025 року,
до 1 червня 2025 року3
повний комплект фінзвітності на основі таксономії4

Не пізніше
3 березня 2025 року6
у складі декларації,
розрахунку ЧЧПД –
форми № 1 і № 22.

Не пізніше
10 червня 2025 року –
форми № 1–4 разом
із примітками
та аудиторським звітом5

2

Кредитні спілки

3

Публічні акціонерні товариства (далі – ПАТ)

4

Суб’єкти господарювання (далі – СГ), які провадять діяльність у добувних галузях

5

Підприємства, що провадять види госпдіяльності, перелічені в п. 2 Порядку № 419

6 Материнські підприємства груп, у складі яких є підприємства, що становлять суспільний інтерес
7 Материнські підприємства великої групи, що не належать до категорії великих підприємств
1 Це підприємства – емітенти цінних паперів (далі – ЦП), ЦП яких допущено до торгів на регульованому ринку капіталу або щодо ЦП яких здійснено публічну пропозицію; банки; страховики; недержавні пенсійні фонди (далі – НПФ), інші фінустанови (крім фінустанов і НПФ, які належать до малих і мікропідприємств); великі підприємства згідно із ч. 2 ст. 2 Закону № 996.
2 Абзац другий п. 5 Порядку № 419.
3 Абзац третій п. 5 Порядку № 419.
4 МСФЗ-звітність подається до центру збору фінзвітності на основі таксономії такої звітності в єдиному електронному форматі, визначеному Мінфіном.
5 Як роз’яснює ДПС (ЗІР, категорія 102.20.02), платники податку на прибуток, що складають фінзвітність за МСФЗ (крім тих платників, які відповідно до Закону № 996 зобов’язані оприлюднювати річну фінзвітність, у т. ч. консолідовану), подають до податкового органу разом із декларацією проміжну та річну фінзвітність:
– за податкові (звітні) періоди квартал, півріччя, три квартали можуть подати повний або скорочений комплект. При цьому скорочений комплект включає як мінімум: Звіт про фінансовий стан (Баланс); Звіт про прибутки і збитки та інший сукупний дохід (Звіт про фінансові результати);
– за річний податковий (звітний) період – повний комплект.
Платники податку на прибуток, які зобов’язані оприлюднювати річну фінзвітність разом з аудиторським звітом, подають до органів ДПС разом із декларацією:
– за податкові (звітні) періоди квартал, півріччя, три квартали – Звіт про фінансовий стан (Баланс) та Звіт про прибутки і збитки та інший сукупний дохід (Звіт про фінансові результати);
– за річний податковий (звітний) період – Звіт про фінансовий стан (Баланс) та Звіт про прибутки і збитки та інший сукупний дохід (Звіт про фінансові результати), складені до перевірки фінзвітності аудитором.
Фінзвітність за звітний рік разом з аудиторським звітом подається до контролюючого органу не пізніше 10 червня наступного за звітним року. Причому вона включає: Звіт про фінансовий стан (Баланс); Звіт про прибутки і збитки та інший сукупний дохід (Звіт про фінансові результати); Звіт про рух грошових коштів; Звіт про власний капітал; Примітки до річної фінансової звітності.
6 Згідно з абзацом другим п. 5 Порядку № 419 форми № 1 і № 2 мають бути подані податковому органу не пізніше 28 лютого наступного за звітним року. Водночас в абзаці чотирнадцятому п. 2 та абзаці шостому п. 5 Порядку № 419 сказано, що проміжна та річна фінзвітність подається підприємствами податковому органу в строки, передбачені ПК. Щоб уникнути можливих непорозумінь, рекомендуємо платникам, які будуть подавати річну декларацію з податку на прибуток в останній день (3 березня 2025 року), подати фінзвітність до органів статистики та ДПС через «Єдине вікно» не пізніше 28 лютого.

На замітку! Підприємства, не зазначені в табл. 4, також можуть застосовувати міжнародні стандарти для складання фінзвітності, але тільки якщо вважатимуть це за доцільне (ч. 3 ст. 121 Закону № 996). При цьому підприємства, які добровільно перейшли на МСФЗ, подають фінзвітність, у тому числі у форматі таксономії, у загальному порядку.

Що стосується таксономії фінансової звітності, то на сайті Мінфіну вже є переклад таксономії фінзвітності за МСФЗ за 2024 рік (там же розміщено переклади таксономії за 2022, 2023 і більш ранні роки). А ось електронний файл таксономії UA МСФЗ XBRL 2024, за яким потрібно подавати фінзвітність за 2024 рік, а також за проміжні періоди 2025 року, станом на кінець січня поточного року ще перебуває в процесі роботи. На початку цього року на офіційному сайті фінансової звітності було оприлюднено електронний файл UA МСФЗ XBRL 2023, згідно з яким слід подати звітність за 2023 рік та проміжні періоди 2024 року.

Таблиця 5. Порядок подання консолідованої фінзвітності (у т. ч. фінзвітності, складеної за МСФЗ)

№ з/п

Категорія
підприємства

Проміжна консолідована1 фінзвітність
(I квартал, перше півріччя, дев’ять місяців)

Річна консолідована
фінзвітність за 2024 рік

Органи
статис-
​​​​​​​тики

Центр
збору фінзвіт-
​​​​​​​ності

Податковий орган
(п. 46.2, 49.18 ПК)

Органи
статис-
​​​​​​​тики

Центр
збору фінзвіт-
​​​​​​​ності

Податковий орган
(п. 46.2, 49.18 ПК)

1

2

3

4

5

6

7

8

1

Підприємства, які контролюють інші підприємства (материнські підприємства)2

Не пізніше 45 днів після
закінчення звітного кварталу3
форми № 1-к, № 2-к4

Не подається

Не пізніше строків
оприлюднення фінзвітності3
до 30 квітня 2025 року,
до 1 червня 2025 року,
залежно від категорії
підприємства (див. табл. 6) –
повний комплект фінзвітності4

Не подається

2

Об’єднання підприємств відносно підприємств, що входять до їх складу (якщо це передбачено установчими документами об’єднань підприємств відповідно до законодавства)

1 Консолідована фінансова звітність – це фінансова звітність підприємства, що здійснює контроль (материнського підприємства), та підприємств, які ним контролюються (тобто групи компаній), як єдиної економічної одиниці (ст. 1 Закону № 996). Правила її складання регламентуються НП(С)БО 2 або МСФЗ 10, а порядок подання – ст. 14 Закону № 996 і п. 10, 11 Порядку № 419.
2 Такі підприємства звільнено від складання та подання консолідованої фінзвітності, якщо група належить до малої або середньої (крім випадків, коли в групі є підприємство, що становить суспільний інтерес) (ч. 3 ст. 14 Закону № 996). Група є малою, якщо сукупні показники материнського підприємства разом із контрольованими підприємствами на дату складання річної фінзвітності не перевищують двох із таких критеріїв (ч. 1 ст. 12 Закону № 996):
– балансова вартість активів – до 4 млн євро включно;
– чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) – до 8 млн євро включно;
– середня кількість працівників – до 50 осіб включно.
Група вважається середньою, якщо сукупні показники материнського та контрольованих ним підприємств відповідають мінімум двом із трьох критеріїв:
– балансова вартість активів – до 20 млн євро включно;
– чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) – до 40 млн євро включно;
– середня кількість працівників – до 250 осіб включно.
Також материнське підприємство може не складати та не подавати консолідовану фінзвітність, якщо одночасно є дочірнім підприємством, а також в інших випадках, зазначених у НП(С)БО 2 або МСФЗ 10.
3 Згідно з п. 10, 11 Порядку № 419. Фінзвітність у ці ж строки подається також власникам (засновникам).
4 МСФЗ-звітність подається до центру збору фінзвітності на основі таксономії такої звітності в єдиному електронному форматі, визначеному Мінфіном.

Яка дата вважається датою подання звітності?

Відповідно до п. 4 Порядку № 419 датою подання фінзвітності вважається:

  • день фактичного передання фінзвітності за приналежністю, а у разі відправлення її поштою – дата отримання звітності адресатом, зазначена на штемпелі підприємства зв’язку, що обслуговує адресата;
  • дата отримання електронного повідомлення про її отримання центром збору фінзвітності, якщо фінзвітність подається в єдиному електронному форматі.

На замітку! Якщо дата подання звітності припадає на неробочий день, строк подання переноситься на перший після вихідного день (п. 10 Порядку № 419).

Оприлюднення фінзвітності

Підприємства, зазначені в ч. 3 ст. 14 Закону № 996, зобов’язані оприлюднювати свою річну фінзвітність (у т. ч. консолідовану) разом із відповідними аудиторськими звітами на своїй вебсторінці або вебсайті (у повному обсязі) або іншим способом у випадках, визначених законодавством.

Фінзвітність оприлюднюється у форматі, що виключає можливість унесення до неї змін іншими користувачами, а також у єдиному електронному форматі, визначеному Мінфіном, на основі таксономії фінзвітності за МСФЗ (абзац вісімнадцятий п. 2 Порядку № 419).

Майте на увазі! Разом із фінзвітністю оприлюдненню підлягають також звіт про управління (у т. ч. консолідований) і звіт про платежі на користь держави (у т. ч. консолідований), складання яких передбачено п. 2, 7 ст. 11 Закону № 996, але які фінзвітністю не є.

Таблиця 6. Строки оприлюднення фінзвітності (у т. ч. консолідованої) за 2024 рік


з/п

Підприємства, які зобов’язані оприлюднювати фінзвітність
(ч. 3 ст. 14 Закону № 996)

Строки оприлюднення
разом з аудиторським звітом

1

2

3

1

Підприємства – емітенти ЦП, ЦП яких допущено до торгів на регульованому ринку капіталу або щодо ЦП яких здійснено публічну пропозицію, банки, страховики, НПФ*, інші фінустанови*, великі** підприємства***

 Не пізніше ніж
до 30 квітня 2025 року

2

ПАТ, суб’єкти природних монополій на загальнодержавному ринку та СГ, які провадять діяльність у добувних галузях

3

Суб’єкти природних монополій на загальнодержавному ринку

4

Підприємства, які провадять діяльність у видобувних галузях (абзац двадцять перший ч. 1 ст. 1 Закону від 18.09.2018 № 2545-VIII «Про забезпечення прозорості  у видобувних галузях»

5

Великі** підприємства, що не є емітентами ЦП

Не пізніше ніж
до 1 червня 2025 року

6

Середні** підприємства

7

Інші фінустанови та НПФ, які належать до малих** і мікропідприємств**

8

Малі підприємства, які є СГ державного сектору економіки

9

Материнські підприємства великої групи, які не належать до категорії великих підприємств**** (крім суб’єктів інвестиційної діяльності, які не складають консолідовану фінзвітність за МСФЗ)

10

Материнські підприємства, які самі є дочірніми підприємствами і не складають консолідовану фінзвітність*****

* Крім інших фінустанов і НПФ, які належать до малих і мікропідприємств.
** Згідно із ч. 2 ст. 2 Закону № 996.
*** Крім великих підприємств, що не є емітентами ЦП.
**** Для таких підприємств запроваджено обов’язок оприлюднювати річну консолідовану звітність групи, складену згідно з МСФЗ, разом з аудиторським звітом. Згідно з листом Мінфіну від 22.09.2022 № 41010-06-5/21480, якщо таке підприємство перейшло на МСФЗ із 01.01.2023, то вперше воно повинне оприлюднити свою консолідовану фінзвітність за 2024 рік до 1 червня 2025 року. Індивідуальну річну фінзвітність такі підприємства оприлюднюють, якщо відповідають загальним критеріям, наведеним у ч. 3 ст. 14 Закону № 996 (див. рядки 1–7 цієї таблиці).
***** Такі підприємства зобов’язані оприлюднювати у себе на сайті консолідовану фінзвітність свого материнського підприємства разом з аудиторським звітом. Індивідуальну річну фінзвітність вони оприлюднюють, якщо відповідають загальним критеріям, наведеним у ч. 3 ст. 14 Закону № 996 (див. рядки 1–7 цієї таблиці).

Особливості подання та оприлюднення фінзвітності в період воєнного стану

У період дії воєнного стану або стану війни, а також протягом 3 місяців після його припинення або скасування:

  • до юросіб (крім тих, хто наділений бюджетними повноваженнями згідно із законодавством) не застосовується адміністративна та/або кримінальна відповідальність за неподання або несвоєчасне подання фінзвітності, аудиторської звітності та інших документів, подання яких вимагають норми чинного законодавства (пп. 2 п. 1 Закону від 03.03.2022 № 2115-IX, далі – Закон № 2115);
  • особи, відповідальні за своєчасне і в повному обсязі подання та оприлюднення фінансової звітності, увільняються від відповідальності за порушення строків оприлюднення річної фінзвітності (у т. ч. консолідованої) разом з відповідними аудиторськими звітами, звітом про управління (у т. ч. консолідованим), звітом про платежі на користь держави (у т. ч. консолідованим), складання та оприлюднення яких передбачене законодавством (пп. 41 п. 1 Закону № 2115).

Юрособи, які відповідно до законодавства зобов’язані оприлюднювати річну фінансову звітність (у т. ч. консолідовану) разом з відповідними звітами, визначеними пп. 41 п. 1 Закону № 2115, оприлюднюють таку звітність в повному обсязі згідно із законодавством протягом 3 місяців після припинення або скасування воєнного стану або стану війни за весь період неоприлюднення (пп. 42 п. 1 Закону № 2115).

Зверніть увагу! Для звітності, яка подається до НБУ і Нацкомісії із цінних паперів і фондового ринку, діють правила подання та оприлюднення, передбачені пп. 6, 7 п. 1 Закону № 2115.

Особи, які не мають фізичної можливості протягом строку, визначеного Законом № 2115, подати звітність та/або інші необхідні документи у зв’язку з безпосередніми наслідками їх участі у бойових діях, звільняються від адміністративної та/або кримінальної відповідальності. Такі особи подають звітність і документи протягом місяця з дня закінчення наслідків, які унеможливлювали подання звітності та документів (пп. 3 п. 1 Закону № 2115).

Майте на увазі! Норми Закону № 2115 не стосуються податкових правовідносин, а також правовідносин, на які поширюється дія Закону від 14.10.2014 № 1700-VII «Про запобігання корупції».

А чи встановлено особливості для платників податку на прибуток?

Згідно із чинною на сьогодні редакцією ПК платники податку на прибуток зобов’язані подавати декларацію із цього податку в установлені строки, незважаючи на воєнний стан. Тому такі платники вимушені складати та подавати проміжну та/або річну фінзвітність до подання або одночасно з поданням декларації (квартальної та/або річної), адже фінзвітність є невід’ємним додатком до декларації.

Що стосується обов’язку подати до ДПС річну фінзвітність, яка підлягає оприлюдненню, разом з аудиторським звітом, то згідно з абзацом двадцять четвертим пп. 69.1 підрозд. 10 розд. ХХ ПК підприємства – платники податку на прибуток звільняються від відповідальності за неподання:

  • річної фінзвітності разом з аудиторським звітом не пізніше 10 червня наступного за звітним року;
  • уточнюючого розрахунку та недоплату податку в разі, якщо після проведення аудиту показники раніше поданої звітності підлягають коригуванню.

Проте звільнення діятиме за умови, що ці платники подадуть фінзвітність (і уточнюючий розрахунок) протягом трьох місяців після скасування воєнного стану.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Зміст
Популярне
07.06.2025
Перелік країн, з якими укладені угоди про уникнення подвійного оподаткування
Інформація станом на 07.06.2025. № з/п Назва країни Дата набрання чинностідоговору   для України № з/п Назва країни Дата набрання чинності договору для України 1 2 3...
09.07.2025
Зведена таблиця індексів інфляції (ІСЦ)
%   2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 ...
24.07.2025
Розмір облікової ставки НБУ, %
Період Розмір ставки (%) Джерело інформації 2025 з 25.07. 15,5 Рішення НБУ від 24.07.2025 № 252-рш з 06.06. 15,5 Рішення НБУ від 05.06.2025 № 180-рш з 18.05. 15,5 Рішення НБУ від 17.04.2025 № ...
Нове
26.01.2025
Критерії визначення розмірної категорії підприємства в 2025 році
Відповідно до критеріїв, установлених ч. 2 ст. 2 Закону від 16.07.1999 № 996-XIV (далі - Закон № 996), підприємства (за винятком бюджетних установ) поділяються на чотири категорії: мікропідприємства, малі, середні та великі. Розповімо, як застосовувати критерії визначення такої категорії. Відповідно...
14.01.2025
Критерії класифікації підприємств
Відповідно до ст. 2 Закону від 16.07.1999 № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі – Закон № 996) і п. 1 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою КМУ від 28.02.2000 № 419, усі підприємства, незалежно від їхньої організаційно-...
14.01.2025
Перелік підприємств, які повинні складати фінзвітність за правилами МСФЗ
Для певних категорій суб’єктів господарювання передбачено обов’язкове складання фінзвітності за МСФЗ. Хто належить до таких підприємств, наведемо в таблиці. За бажанням суб’єкти господарювання, для яких такого обов’язку законодавство не встановлює, можуть самостійно визначити...