Инструкция по охране труда при уборке помещений
Читайте по теме:
Викладено мовою оригіналу
_________________________________________________________
(повне найменування підприємства із зазначенням підпорядкованості)
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ _________________________
(посада керівника підприємства
____________________________________
ПІП, підпис)
_______________________ № __________
(число, місяць, рік)
ІНСТРУКЦІЯ
З ОХОРОНИ ПРАЦІ
при прибиранні приміщень
Загальні положення
1.1. Інструкція розроблена відповідно до Положення про розробку інструкцій з охорони праці, Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці.
1.2. Дія інструкції розповсюджується на всі підрозділи Підприємства.
1.3. За допомогою цієї інструкції працівник інструктується перед початком роботи та повторно через кожні шість місяців. Результати інструктажу записуються в «Журнал реєстрації інструктажів з питань охорони праці на робочому місці». Після проходження інструктажу в журналі ставиться підпис особи, яка інструктує та працівника.
1.4. Зобов’язання працівника:
- виконувати правила внутрішнього трудового розпорядку.
- не торкатися відкритих провідників струму.
- виконувати тільки ту роботу, яка доручена керівником та по якій проінструктований.
- не виконувати вказівок, які суперечать правилам охорони праці та пожежної безпеки.
- постійно пам'ятати про особисту відповідальність за додержання правил охорони праці, пожежної безпеки і безпеки інших людей.
- знати розташування медичної аптечки та вміти надавати потерпілому першу допомогу при нещасному випадку.
- знати розташування первинних засобів пожежегасіння та вміти ними користуватися.
- використовувати за призначенням спецодяг та засоби індивідуального захисту.
Основні шкідливі та небезпечні фактори, що діють на працівника під час прибирання приміщень:
- недостатнє освітлення робочого місця;
- підвищена рухливість повітря;
- несправність робочого інвентарю, що використовується для прибирання;
- небезпечні складові сміття;
- захаращеність робочої зони;
- ураження електрострумом (за наявності незахищених струмоведучих частини електрообладнання;
- підвищена або знижена температура повітря;
- підвищена або знижена вологість повітря робочої зони;
- токсична та подразнююча дія хімічних миючих речовин, які використовуються для дезінфекції службових приміщень.
1.6. Працівник, який проводить прибирання приміщень, спецодягом, спецвзуттям та іншими засобами індивідуального захисту, відповідно до норм чинного законодавства: халат бавовняний, косинка, гумові рукавиці.
1.7. Працівник зобов’язаний дбати про особисту безпеку і здоров’я, а також про особисту безпеку і здоров’я оточуючих людей в процесі виконання будь-яких робіт чи під час перебування на території Підприємства.
1.8. Для дезінфікування приміщень використовувати дезінфікуючий розчин, який має відповідний позитивний санітарний висновок Міністерства охорони здоров’я.
1.9. Взуття повинно бути зручне, без високих підборів, на неслизькій підошві, мати задники. Взуття у виді шльопанців заборонено.
1.10. Якщо потрібно вийти на територію закладу (наприклад, для виносу сміття) необхідно переодягнути взуття відповідно до пори року.
1.11. Забороняється перебувати на робочому місці у нетверезому стані, стані наркотичного або токсичного сп’яніння.
1.12. Не дозволяється піднімати вантаж, вага якого перевищує встановлені норми.
1.13. Працівники, які допустили порушення цієї інструкції, несуть відповідальність згідно з чинним законодавством.
Вимоги безпеки перед початком роботи
2.1. Перед початком роботи з прибирання приміщень працівник повинен підготувати необхідні засоби: щітку, совок, ганчірку, гумові рукавички, окуляри тощо, та перевірити їх справність.
2.2. Вдягти спецодяг та, при необхідності, засоби індивідуального захисту.
2.3. Впевнитись, що місце виконання робіт достатньо освітлено.
2.4. При прибиранні поблизу приладів та механізмів – впевнитись, що вони вимкнені.
2.5. Перед початком робіт по протиранні скла у рамах необхідно перевірити на міцність кріплення скла і самих рам, переконатись у відсутності тріщин у склі.
2.6. Під час прибирання на складі необхідно впевнитись, що штабеля, матеріали, конструкції стоять стійко.
Вимоги безпеки під час роботи
3.1. Під час роботи необхідно уникати протягів.
3.2. При переміщенні столів, стільців, шаф та іншого інвентарю і меблів з їх поверхні необхідно зняти предмети, які можуть впасти.
3.3. Гарячу воду для миття полів необхідно переносити в закритій посудині. У випадку переносу гарячої води у відрах без кришки, наповнювати їх треба не більше ніж на 3/4 їх ємності.
3.4. Якщо підлога слизька (наприклад, після миття), потрібно виставити попереджувальні знаки.
3.5. Протирати електрошафи, пускові апарати, тощо дозволяється після зняття напруги.
3.6. При виявленні електричного струму на радіаторах, трубах, тощо, необхідно негайно припинити роботу і доповісти про це керівникові.
3.7. Під час миття сходових маршів відро з водою потрібно ставити на верхні сходинки перед собою.
3.8. Очистка пилу зі стін і стелі виконується шваброю з навішеною на неї вологою ганчіркою.
3.9. Під час виконання робіт з прибирання пилу зі стелі й стін треба стояти трохи збоку з таким розрахунком, щоб пил, пісок і дрібні частинки штукатурки не падали на прибиральника.
3.10. Виконуючи роботи з прибирання пилу зі стін і стелі, потрібно застосовувати запобіжні окуляри.
3.11. Користуватися справним робочим інвентарем. Прибране сміття виносити у відведене для цього місце. Виносити відходи і сміття з приміщення необхідно тільки в спеціальних сміттєвих пакетах, мішках.
3.12. Прибирання в вечірній час, а також в затемненому приміщенні без достатнього освітлення не дозволяється.
3.13. Прибирати та утрамбовувати сміття безпосередньо руками не дозволяється.
3.14. При митті вікон заборонено:
- користуватись підручними підставками;
- ставати на стільці, столи, підвіконня, драбини, стрем’янки тощо;
- перехилятись у відкрите вікно, зокрема і для миття вікон ззовні.
3.15. Під час миття вікон користуватися тільки розсувними пристосуваннями для миття вікон.
3.16. Не використовувати для миття віконних рам, меблів тощо бензин, гас, ацетон, скипидар та інші легкозаймисті та горючі рідини.
3.17. Якщо під час перевірки на міцність і справність віконних рам або дверей зі скляним заповненням перед початком миття виявлено бите скло, його необхідно негайно прибрати. Не протирати скло, якщо порушена його цілісність і скло має тріщини.
3.18. Під час миття вікон не вживати заходів щодо самовільного відкриття вікон.
3.19. Не дозволяється:
- класти ганчірки та інші предмети на устаткування, прилади, тощо;
- виконувати прибирання сміття та відходів безпосередньо руками;
- виконувати прибирання в затемненому приміщенні без достатнього освітлення;
- доторкатись вологим віником і ганчіркою (шваброю) до електропроводів, електророзеток, електроламп, плафонів;
- користуватися для прибирання пожежним обладнанням;
- приймати їжу під час прибирання.
3.20. Під час використання мийних засобів:
- надягати на руки гумові рукавички.
- вживати заходів для уникнення потрапляння мийних засобів на шкіру, в очі, у рот або ніс.
- виконувати вказівки розробника мийних засобів (нанесено на тару мийного засобу).
- не ставити мийні засоби поруч з їстівними продуктами.
- не вживати їжу та рідину.
3.21. Під час миття підлоги необхідно старанно її витирати, не допускати, щоб підлога була мокра та слизька. Якщо під час прибирання розлита вода, необхідно зразу її витерти. Не допускати потраплянні води на електроприлади.
3.22. Перед кожним вологим прибиранням необхідно впевнитися у відсутності на підлозі часточок скла для запобігання травмування рук. За їх наявності необхідно старанно підмести за допомогою віника або щітки та зібрати їх на совок. Прибирати скло руками заборонено.
3.23. Не виконувати прибирання сміття та відходів безпосередньо руками.
3.24. Прибирання в вечірній час, а також в затемненому приміщенні без достатнього освітлення не дозволяється.
3.25. Не підійматись на висоту більше 1,3 м.
Вимоги безпеки після закінчення роботи
4.1. Вилити брудну воду, помити відра, ганчір’ки та інші пристосування.
4.2. Інвентар, який використовується при прибиранні, скласти в призначене для цього місце.
4.3. Виходячи з приміщення, вимкнути світло, електроприлади, зачинити вікна і вхідні двері на замок.
4.4. Старанно вимити руки з милом.
4.5. Повідомити про всі недоліки керівника.
Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
5.1. При припиненні подачі струму під час роботи пилососом необхідно його відключити від електромережі.
5.2. В разі потрапляння мийних засобів на шкіру – негайно змити водою.
5.3. У разі потрапляння мийних засобів у рот, їх проковтування – негайно промити рот, шлунок, повідомити свого керівника та звернутись до найближчого медичного закладу (за необхідності терміново викликати швидку медичну допомогу «103») при цьому показати тару з під цього мийного засобу.
5.4. При потраплянні мийних засобів в очі – негайно промити їх великою кількістю води, повідомити свого керівника та звернутись до найближчого медичного закладу (за необхідності терміново викликати швидку медичну допомогу «103») при цьому показати тару з під цього мийного засобу.
5.5. За появи ознак пожежної небезпеки необхідно:
- сповістити керівника робіт;
- викликати пожежну частину за тел. «101», вказати адресу Підприємства, місце виникнення події, обстановку, наявність людей, своє прізвище;
- у разі пожежі вжити заходів до гасіння осередку загорання наявними засобами пожежогасіння.
5.6. У випадку аварії електричних мереж терміново припинити роботу, не допускати в небезпечну зону сторонніх осіб, покинути небезпечну зону.
5.7. Якщо під час виконання робіт стався нещасний випадок, робітник зобов’язаний зберегти обстановку в робочій зоні та устаткування у такому стані, в якому вони були на момент події (якщо це не загрожує життю і здоров’ю інших працівників і не призведе до більш важких наслідків), вжити заходів щодо недопущення подібних випадків у ситуації, що склалася, інформувати про подію керівника робіт (іншу відповідальну особу підприємства) та в подальшому керуватися його вказівками.
5.8. Якщо є потерпілі, необхідно надати їм домедичну допомогу, за необхідності викликати швидку медичну допомогу за телефоном «103».
5.9. У будь-яких випадках виконувати вказівки керівника робіт щодо усунення небезпечної ситуації.
__________________________________ ____________ _____________________
(посада керівника підрозділу (організації) — розробника) (підпис) (прізвище, ініціали)
Візи:
Керівник (спеціаліст)
служби охорони праці підприємства
_____________ _____________________
(підпис) (прізвище, ініціали)
Юрисконсульт
_____________ _____________________
(підпис) (прізвище, ініціали)
Комментарии к материалу